Cateva solutii salvatoare la probleme tehnice cu care se confrunta frecvent soferii

Chiar daca o masina este noua si ingrijita cu cea mai mare atentie, unele probleme pot aparea pe neasteptate, iar departe de casa sau de o localitate cu un service, intreruperea drumului poate fi o mare problema.

Asadar, pe langa echiparea obligatorie a masinii (impusa de legislatie) cu trusa medicala, stingator, vesta reflectorizanta si doua triunghiuri reflectorizante, necesare pentru semnalizare in caz de avarie sau accident, orice masina ar trebui sa mai aiba in portbagaj cateva obiecte de mare folos pentru a rezolva probleme cu care se confrunta cel mai frecvent soferii.

Cele necesare pentru probleme cu acumulatorul

Daca bateria masinii este folosita deja de peste 3 ani, probleme pot aparea mai ales in sezonul rece, cand exista riscul ca acumulatorul sa fie gasit complet descarcat dupa o zi sau mai multe de cand masina nu a mai fost folosita. Spre finalul vietii unui acumulator, acesta poate fi verificat, mai ales daca vremea nu este prielnica sau daca urmeaza o calatorie lunga. Bateriile cu gel se pot verifica prin fereastra de vizitare, unde se poate observa daca gelul este verde, ceea ce indica functionalitatea normala, iar daca gelul este negru rosiatic, ar trebui luata in considerare schimbarea acumulatorului; la bateriile cu acid se poate masura concentratia si calitatea cu un densiometru.

O alta cauza pentru descarcarea totala a bateriei pot fi consumatorii care raman in stare de functionare dupa inchiderea masinii, desi autovehiculele mai noi au un martor luminos sau sonor pentru avertizarea ca farurile au ramas in functiune, de exemplu.

Soferii mai priceputi au in portbagaj cabluri de curent si, eventual, chiar una dintre variantele de redresoare auto care se potrivesc necesitatilor masinii: fie un redresor auto cu incarcare de la o sursa de curent, fie un starter sau un robot de pornire, cu acumulator de rezerva, cu care se poate da un impuls de curent pentru a ajuta masina sa porneasca si bateria sa primeasca curent, iar variantele de alegere a unui redresor sunt diverse si adaptate diferitelor nevoi. O masina dotata cu multi consumatori poate fi echipata cu un incarcator solar, care ajuta incarcarea acumulatorului.

Solutii de urgenta pentru pana de cauciuc

In orice portbagaj ar trebui sa existe o cheie pentru desfacut frezoane, cric pentru ridicarea masinii si roata de rezerva. Totusi, masinile de generatie noua nu mai sunt dotate din fabrica cu roata de rezerva, tocmai pentru ca o eventuala pana se poate rezolva pentru scurt timp cu o solutie lichida de vulcanizare, care se introduce in roata mascand pana pentru a putea fi rezolvata in scurt timp la un atelier de vulcanizare. Folosirea solutiei de vulcanizare se recomanda a fi introdusa in roata cu probleme dupa ce masina a fost ridicata pe cric, pentru a lasa solutia sa patrunda in mod eficient in roata.

Masinile noi nu mai au roti cu camera, asa incat nu este necesara o pompa manuala de umflat roti, insa un compresor auto poate asigura umflarea rotii.

O alta posibila problema ar putea fi inghetarea portierelor masinii la temperaturi geroase, pentru care este de folos un spray special. Dezghetarea rapida a incuietorii masinii in timpul gerului se poate face, de asemenea, foarte simplu, incalzind cheia masinii cu bricheta daca iala este inghetata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *