Un sfert de secol de digitalizare. Microsoft România aniversează 25 de ani de activitate pe piața din România

La sfârșit de 1996, într-o perioadă în care internetul abia pătrundea în România, Microsoft deschidea la București primul său birou din țară, moment care marca începutul activității pe piața locală. Acum, după 25 de ani, România are unul dintre cele mai promițătoare sectoare IT din regiunea Europei Centrale și de Est, iar compania își dorește să aniverseze acest moment special aducând în prim-plan toate parteneriatele importante pe care le-a derulat în acest timp.

Alături de partenerii săi, Microsoft România a contribuit la dezvoltarea sectorului IT pe plan național și a sprijinit societatea să înregistreze progrese tehnologice uriașe, prin valorificarea talentului existent, prin pregătirea specialiștilor în domeniul IT, precum și prin cultivarea spiritului antreprenorial. Toate acestea au stat la baza conturării ecosistemului vibrant de start-up-uri, de astăzi, și pot avansa România mai departe, către statutul de hub digital.

„Suntem mândri de tot ceea ce am realizat în toți acești ani și, mai ales, de faptul că am contribuit pe această cale la împlinirea obiectivelor importante care au impulsionat creșterea continuă a economiei și a societății românești în general, prin tehnologie și inovație. Calea pe care trebuie să o urmăm este clară, iar misiunea noastră de a sprijini fiecare persoană și companie din România să își realizeze pe deplin potențialul rămâne neschimbată. Ne dorim să devenim partenerul tehnologic de încredere al României pentru următorii 25 de ani, spre care privim cu speranță, optimism și energie, să abordăm împreună provocările viitorului și să descoperim noi oportunități interesante de creștere și parteneriat în ecosistemul local”, a declarat Alina Orban, Director general interimar, Microsoft România.

Cifrele vorbesc de la sine, iar ultimii 25 de ani au fost marcați de o transformare digitală accelerată a companiilor românești, care au trecut de la computerele tradiționale la integrarea soluțiilor de cloud și inteligență artificială. Acum, Microsoft România își reafirmă cu mândrie angajamentul de a aduce tehnologia mai aproape de fiecare dintre noi, oameni sau companii, prin valorificarea atuurilor unice ale pieței locale – a doua cea mai mare populație de dezvoltatori din regiune și peste 30.000 de startup-uri și companii IT, care impulsionează transformarea digitală. Datorită acestor avantaje competitive de care dispune, România poate deveni un centru de digitalizare la nivel regional și nu doar. Este o oportunitate pe care compania vrea să o fructifice împreună cu clienții, partenerii și instituțiile cu care colaborează, ceea ce reprezintă un sprijin adus la nivelul principalilor piloni ai economiei prin care contribuie la dezvoltarea societății.

 

Microsoft România își va continua povestea de succes cu aceeași dedicare, prin activități și inițiative poate chiar mai ample și mai impresionante decât până acum. Această dorință a companiei este alimentată de contextul real,  în care importanța competențelor digitale crește, iar tehnologia generează mai multe oportunități de angajare ca oricând. Cu toate acestea, cifrele arată că numai 24% dintre români dețin aceste abilități (cu 50% mai puțin decât media de la nivelul UE).

Procesul de învățare și de dezvoltare a competențelor digitale este o condiție critică pentru o transformare digitală de succes. Plecând de la această premisă, Microsoft România a sprijinit de-a lungul timpului sistemul educațional din țară, atât prin inițiative globale, cât și locale, care să faciliteze transformarea digitală. Dezvoltate în colaborare cu diferite școli și universități românești, dar și cu multe organizații non-profit, programele pe care Microsoft România le-a derulat în cei 25 de ani de activitate, au fost deja accesate de mii de români și, sperăm, de alte milioane în viitor. Mai mult, ținând seama și de faptul că doar în România sunt estimate 650.000 de noi locuri de muncă în domeniul tehnologic, în următorii 5 ani, compania derulează numeroase parteneriate cu universitățile din țară, deschizând laboratoare de cloud, unde studenții pot să experimenteze cele mai recente inovații în tehnologia informației prin intermediul Azure, platforma de cloud computing a Microsoft. De asemenea, la nivel global, compania a lansat un program prin care a sprijinit, în ultimul an, peste 30 de milioane de persoane, din 249 de țări, să-și dezvolte competențe și abilități digitale.

În același timp, prin programul Microsoft for Startups, Microsoft România s-a implicat de-a lungul timpului în dezvoltarea a numeroase start-up-uri românești, în prezent companii globale evaluate la miliarde de dolari. Dintre companiile de succes, parte a acestui program, amintim: UiPath – lider mondial in RPA (Robotic Process Automation) cu o valoare de piață de peste 10 miliarde de dolari; FintechOS – companie care dezvoltă soluții digitale pentru industria financiară, desemnată, în 2020, startup-ul fintech al anului în Europa; Agricloud – start-up care dezvoltă soluții pentru agricultura inteligentă, prezent în peste 7 țări din Europa; xVision – companie care a dezvoltat o soluție pentru sanătate ce folosește inteligența artificială pentru a interpreta analize medicale complexe; Modex – una dintre cele mai importante companii din domeniul blockchain, care a reușit să publice o ofertă tranzacționabilă în marketplace-ul Microsoft Azure, pentru lansarea și implementarea unei infrastructuri bazate pe blockchain în numai câteva secunde.

Totodată, soluțiile digitale, dezvoltate de Microsoft au fost implementate și de instituțiile guvernamentale din România (precum ANRE, CERT-RO sau AFIR) care au înțeles necesitatea acestor transformări și importanța tehnologiei în optimizarea proceselor la nivel organizațional.

Aceste transformări au cuprins și sectorul bancar, în condițiile în care în ultimii ani, din ce în ce mai multe bănci din România au accelerat procesul de digitalizare pentru a rămâne competitive. Microsoft a devenit unul dintre principalii parteneri ai sectorului bancar, colaborând cu numeroase bănci din România, pe care le-a sprijinit în procesul de digitalizare. În acest context, a avut loc dezvoltarea și publicarea unui set de recomandări, împreună cu Banca Națională a României, privind adoptarea tehnologiilor cloud de către băncile comerciale. Într-un alt proiect derulat de Microsoft România, Banca Transilvania a integrat soluții de inteligență artificială pentru a îmbunătăți serviciile de asistență a clienților și a implementat doi chatboți creați pe baza cloud-ului Azure al Microsoft. Totodată, alte proiecte au fost dezvoltate cu CEC Bank, First Bank, EximBank sau BCR, Microsoft fiind unul dintre partenerii programului pentru susținerea start-up-urilor și companiilor locale derulat de aceasta din urmă.

Astăzi, Microsoft România își propune să continue demersurile în direcția transformării tehnologice, începute în urmă cu un sfert de secol. Dar, în egală măsură, compania se angajează să contribuie la crearea unui ecosistem care să încurajeze oamenii și organizațiile de pe plan local să-și dorească mai mult, să își propună obiective mărețe și să lucreze împreună pentru a defini și a construi un viitor mai bun pentru noi toți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *