Cu o creștere de 12% a cifrei de afaceri în anul fiscal 2024-2025, Grupul eMAG anunță noi investiții de peste 1,2 miliarde de lei pentru următorul an

  • Cifra de afaceri a Grupului eMAG în anul fiscal 2024-2025 a fost de 11,4 miliarde de lei, cu 12% mai mare decât în anul precedent, iar valoarea taxelor plătite către stat a fost de 900 de milioane de lei
  • eMAG România a înregistrat în ultimul an fiscal o cifră de afaceri de 7,3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul precedent
  • Antreprenorii români din eMAG Marketplace au exportat produse de peste 552 milioane de lei, în creștere cu 40% față de anul anterior
  • Investițiile continuă, cu un buget de peste 1,2 miliarde de lei pentru următorul an fiscal

București, 4 iunie 2025. Grupul eMAG a realizat în anul fiscal pe care l-a încheiat în martie 2025 o cifră de afaceri consolidată de 11,2 miliarde de lei, în creștere cu 12% față de anul anterior. În această perioadă, Grupul eMAG a plătit către stat taxe în valoare de 900 de milioane de lei. Compania anunță un nou plan de investiții de peste 1,2 miliarde de lei pentru următoarele 12 luni, direcționat către tehnologie, logistică și susținerea antreprenoriatului, iar prin acesta va continua să susțină dezvoltarea economiei digitale.

„Investițiile strategice pe care le-am realizat ne-au ajutat să dezvoltăm infrastructura regională prin care stimulăm creșterea comerțului online, generând beneficii reale pentru clienți, selleri și economie. Acest sector va avea în continuare o evoluție accelerată, determinată de evoluția tehnologiei, dar și de nevoile actuale ale oamenilor. Prin integrarea inteligenței artificiale experiența de shopping va deveni mai personală, iar procesul de listare a produselor și, implicit de dezvoltare a gamei de produse disponibile online, va fi accelerat. Astfel, clienții câștigă și mai mult timp, iar antreprenorii au acces la o platformă pe care o pot pune să lucreze și mai smart pentru dezvoltarea businessului lor la nivel național sau internațional. Anul acesta am prevăzut un buget de investiții de 1,2 miliarde de lei, cu 30% mai mare decât în anul fiscal încheiat, și ne propunem să continuăm să punem la lucru tehnologia românească pentru dezvoltarea antreprenoriatului românesc”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG Grup.

În România, veniturile realizate de eMAG în 2024 au atins 7,3 miliarde de lei, o creștere de 17% comparativ cu anul precedent. Dante International SA, compania care include eMAG România, Fashion Days România, vânzările eMAG Bulgaria și o parte din vânzările eMAG Ungaria, a realizat o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de 2023.

Antreprenorii români au exportat produse de peste 552 milioane de lei prin eMAG Marketplace

În 2024, peste 10.000 de antreprenori români au vândut produse în afara țării prin eMAG Marketplace, în Bulgaria și Ungaria, marcând o creștere de 38% a numărului de selleri romani activi în programul cross-border. Valoarea totală a vânzărilor generate de aceștia s-a ridicat la 552 milioane de lei, în creștere cu peste 40% față de anul precedent.

În total, comunitatea eMAG Marketplace a ajuns la peste 64.000 de selleri în 2024, contribuind la un total de peste 28 milioane de oferte disponibile în România, 15 milioane în Bulgaria și 17 milioane în Ungaria.

Ce rol a avut AI pentru îmbunătățirea experienței clienților și sellerilor

Inteligența artificială a transformat experiența pe care o au clienții online, iar câteva dintre aplicațiile sale sunt:

  • Căutarea pe eMAG a devenit mai relevantă și mai ușor de folosit, inclusiv prin opțiuni vizuale precum eMAG Snap, care permite identificarea produselor dintr-o simplă fotografie. Faptul că utilizatorii găsesc rapid ceea ce caută se reflectă direct în comportamentul de cumpărare: în 2024, un client a achiziționat, în medie, 7 produse găsite prin metodele inteligente de căutare disponibile în platformă.
  • Algoritmii AI îi ajută pe clienți să descopere mai ușor produsele dorite și prin recomandările personalizate, care au generat 16,6% din totalul comenzilor plasate pe eMAG.
  • Interacțiunea cu clienții este acum mai rapidă și mai clară: 65% dintre solicitările clienților sunt gestionate de chatbotul Dana cu ajutorul AI, într-un limbaj simplu și personalizat, iar satisfacția clienților a crescut semnificativ, depasind 85%.
  • Simplificarea procesului de listare îi ajută pe antreprenorii din eMAG Marketplace, să adauge mai rapid și mai ușor produse în platformă. Astfel, clienții pot găsi într-o singură destinație online o gamă diversificată de oferte pentru orice nevoie. În 2024, peste 20 de milioane de produse au fost listate cu ajutorul AI, de cinci ori mai multe decât în urmă cu 2 ani.
  • Cu ajutorul algoritmilor AI, numărul clienților care beneficiază de o limită de credit în check-out a crescut cu 50% în 2024. 7 din 10 clienți eMAG pot opta pentru opțiunile de plată flexibilă disponibile în MyWallet, iar serviciul a înregistrat un scor de satisfacție de 92%, unul dintre cele mai mari din domeniul serviciilor financiare digitale.

Performanțe la nivelul companiilor din grup

  • Freshful a livrat 1,2 milioane de comenzi și a realizat o creștere cu 28% a vânzărilor, până la 357 milioane lei. În noiembrie 2024, a fost lansat programul Verde cu Freshful prin care, până în prezent, a colectat opt milioane de ambalaje SGR direct de la ușa clienților.
  • Flip a înregistrat o cifră de afaceri de 408 milioane de lei în anul fiscal încheiat în martie 2025, cu o creștere de 46% față de anul anterior și a depășit 660.000 de clienți unici. Începând cu luna iunie a acestui an, Flip devine a cincea aplicație disponibilă în Genius, alături de eMAG, Fashion Days, Freshful și Wolt.
  • Fashion Days a generat 58% din volumul vânzărilor prin utilizatorii Genius, 20% dintre comenzi au fost achitate prin MyWallet, iar 76% dintre comenzile din România au fost livrate la easybox.

Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, magazinul online Fashion Days, hipermarketul 100% online din România Freshful, magazinul specializat în produse IT şi electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid, național și internațional Sameday, atelierul de reparații Depanero, cea mai relevantă platformă de recommerce din Europa de SE Flip și compania de servicii financiare HeyBlu.

Despre eMAG

Înființată în 2001, eMAG este un pionier al sectorului de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Wolt, Fashion Days, Freshful și Flip). Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea. Pentru mai multe informații despre eMAG, accesați about.emag.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *